Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
501

Over mij

Ik ben Maarten van de Wetering, een derde jaars pabo student. Voor mijn opleiding mag ik stagelopen in Surabaya op het eiland Java in Indonesië. Hier ga ik lesgeven op de school SD Pembangunan Jaya 2 en activiteiten verrichten bij het weeshuis Yayasan Kartini.

Over mijn reis

Vanaf 6 februari 2018 reis ik naar Indonesië om daar de kinderen veel te leren, maar ook om zelf veel van de kinderen te leren. Ik mag hier, samen met Jan en Matthijs, twee jongens van de CIOS in Heerenveen, wonen bij een Indonesische vrouw, die erg betrokken bij het weeshuis is.

Om hier mezelf verstaanbaar te maken, heb ik op het Friesland College in Leeuwarden iedere woensdag Bahasa Indonesia gevolgd. Hier heb ik een aantal leuke basiszinnetjes geleerd. Vooraf aan deze avond begonnen we vaak met Nasi goreng, om alvast een beetje aan het Indonesische eten te wennen. Naast verhalen over de stage, zal ik ook jullie op de hoogte brengen van mijn ''Indonesische leven''.

Bezochte landen

Ik heb 16 landen (7%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Indonesië, Italië, Kroatië, Luxemburg, Maleisië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Singapore, Slovenië, Turkije, Zweden.